Coexistence, respect and cooperation ( conviețuire, respect și cooperare)

Obiective
Proiectul vizează atingerea următoarelor obiective:
01. Îmbunătățirea conștientizării culturale și a acceptării diversității sociale, naționale și culturale
02. Îmbunătățirea colaborării și comunicării între părțile interesate ale școlii (elevi, profesori, părinți)
03. Îmbunătățirea abilităților transferabile (selectarea și manipularea datelor, TIC, gândire critică)
04. Îmbunătățirea nivelului de comunicare lingvistică în engleză și în alte dialecte
05. Creșterea creativității și încrederii în sine a elevilor
06. Modernizarea prestigiului și a respectului pentru profesia de profesor
07. Schimb de experiență și bune practici între cadrele didactice care au experiențe similare

Participanți

TACIRLER EGITIM VAKFI ILKOKULU Turkey
Scoala Gimnaziala  Anton Pann Romania
Klaipedos Eduardo Balsio menu gimnazija Lithuania
Agrupamento de Escolas de Celorico de Basto Portugal
Istituto Comprensivo 1 Vasto    Italy

Grupul țintă este de aproximativ 600 de elevi din școlile noastre cu vârste cuprinse între 7-10 ani. Dintre aceștia, 120 de studenți se confruntă cu provocări economice și sociale de integrare (studenți cu SEN, migranți, copii orfani, minorități rome). Studenții cu prezență directă sunt numărați la 125.

Profilul participanților: elevii participanți sunt membri ai grupului țintă (7-10 ani), băieți și fete – păstrând echilibrul- pentru a fi aleși în scopul acestui schimb. Vor participa 5 elevi și 2 profesori din fiecare țară vizitatoare. Cel puțin 16 dintre elevi vor fi cei care se confruntă cu dificultăți sociale / economice / culturale. Vor pregăti lecții de istorie pentru țările lor și cântece naționale pe care le vor prezenta altor grupuri.

Profesorii însoțitori vor fi în primul rând profesori de engleză și istorie (sau orice altă specialitate) și îi vor pregăti pe elevi înainte de schimb prin efectuarea acțiunilor legate de subiect.

Activitati

Schimburile de studenți oferă participanților oportunități de a prezenta lecții multimedia cu cultura lor, în timp ce interacționează între ei și se cunosc. O să fie folosite abilități lingvistice, istorie,

legende, muzică, hobby-uri, jocuri preferate și multe altele. La sfârșitul fiecărui schimb, elevii și profesorii examinează ceea ce au învățat unul despre celălalt, punându-se accentul pe asemănările și diferențele dintre țări, pe care le includ în raportul reuniunii.

La închiderea programului are loc o pregătire comună pe termen scurt a personalului, în care profesorii vor  împărtășii practici comune sau inovatoare cu privire la metodele utilizate pentru a consolida coeziunea și posibilitățile de cooperare în clase sociale multiculturale și particulare. Produsul rezultat este crearea unui ghid de bune practici care abordează astfel de probleme (destul de frecvente în școlile europene).

Sari la conținut