Rezumatul proiectului
Pornind de la ideea că una dintre competențele cheie ale secolului XXI este competența matematică, cele 5 școli europene au considerat că este necesar să perfecționeze metodele de predare și șă deschidă ușile către inovația educațională, dorind să extindă matematica în afara clasei. Aproximativ 73% dintre elevii din toate școlile partenere consideră că matematica este plictisitoare și imposibil de învățat. În toate școlile partenere este necesară creșterea interesului, curiozității și cunoștințelor în domeniul matematicii, îmbunătățirea abilităților matematice ale elevilor cu rezultate slabe și crearea de materiale noi în predarea matematicii. Prin „MATEMATICĂ” intenționăm să creștem conștientizarea și cresterea interesul elevilor pentru învățarea matematicii.
Obiective:
-sustine direct 132 de elevi si 30 de profesori pentru a dezvolta materiale inovatoare trans-curriculare pe parcursul a 5 schimburi internationale pana la 01.09.2020;
– dezvoltarea competenței matematice pentru 80% băieți și fete din 5 țări UE până la 01.09.2021;
-stimulează curiozitatea și creativitatea în rândul elevilor din cele 5 școli ale UE prin conectarea matematicii la viața reală;
-crește competența de comunicare interpersonală și interculturală pentru 80% dintre studenții participanți din cele 5 școli europene până la 01.09.2021;
-amelioreaza evaluarea matematica si invatarea folosind invatarea bazata pe ancheta.
Proiectul „PLAYFUL MATHEMATICS” se adresează studenților din 5 țări europene, iar ținta directă este studenții din școlile gimnaziale, în special studenții cu vârste cuprinse între 11 și 14 ani. Există 5 schimburi de elevi pe termen scurt (România, Slovacia, Turcia, Ungaria și Italia) planificat și numărul total de participanți care vor participa la mobilități este de 125 de elevi și 50 de profesori.
Proiectul promovează o abordare inovatoare care va avea ca scop creșterea interesului și motivației elevilor în învățarea matematicii. Activitățile sunt concepute pentru a încuraja învățarea prin practică, prin descoperire, abilități de gândire, creativitatea, imaginația, precum și, abilitățile de engleză și TIC. Implementarea proiectului este structurată pentru a atinge obiectivele proiectului folosind metoda de învățare bazată pe anchetă. Prin abordarea curiozității elevilor în corelarea matematicii cu lumea reală, vor descoperi singuri influența profundă pe care matematica o are asupra vieții lor de zi cu zi. Șase subiecte diferite vor fi abordate în timpul celor 5 schimburi de grupuri de elevi: MATEMATICA & ARTA, MATEMATICA & NATURA, MATEMATICA ȘI CURIOZITĂȚI, MATEMATICA IN FORME, MATEMATICA IN VIAȚĂ ZILNICĂ-CÂT DE SĂNĂTOS ESTE STILUL VOSTRU DE VIAȚĂ? Și MATEMATICA DIGITALĂ. Abilitățile matematice, curiozitatea și creativitatea elevilor vor fi dezvoltate folosind o abordare transversală. Elevii vor fi încurajați să vadă legătura dintre matematică și alte materii școlare, cum ar fi artă, muzică, istorie, educatie fizica și informatica. Utilizarea de jocuri, activități de team building, activități de strângere de fonduri, sondaje, evenimente din ziua Erasmus + vor contribui în mod semnificativ pentru a permite studenților să învețe într-un context internațional. Toate produsele proiectului vor fi create de studenți în timpul mobilităților. În cadrul întâlnirilor de găzduire, partenerii vor participa la lecții, vor observa și vor face schimb de bune practici și vor fi mai familiarizați cu sistemele educaționale europene.
Abordarea inter-curriculară și schimbul internațional vor ajuta la crearea de materiale inovatoare care pot duce la dezvoltarea programelor școlare în cele 5 țări europene implicate, în conformitate cu feedback-ul și metodele schimbate în timpul reuniunilor. Folosind metoda de învățare bazată pe anchetă, studenții vor conștientiza aplicațiile practice ale matematicii în viața de zi cu zi. Următoarele rezultate tangibile sunt așteptate în timpul proiectului și la finalizarea acestuia: logo-ul proiectului, prezentări, o broșură care conține poezii despre matematică, o melodie comună, un calendar al proiectului, fotografii / desene, sondaje despre „matematica în viața de zi cu zi – Cât de sănătos este stilul dvs. de viață? ”, Un manual de călătorie, videoclipuri („ Utilizarea istoriei pentru a preda matematica ”), jucării geometrice, semne de carte, pliante, chestionare, o broșură a proiectului, dicționar digital și DVD-ul final al proiectului. Rezultatele intangibile așteptate sunt: creșterea competenței matematice, îmbunătățirea evaluării matematicii, stimularea creativității în predarea și învățarea matematicii și dezvoltarea motivației pentru utilizarea materialelor intercurriculare și învățarea bazată pe anchetă în procesul educațional. Proiectul „PLAYFUL MATHEMATICS” va prezenta un model validat de intervenții inovatoare și creative pentru dezvoltarea și perfecționarea predării și învățării matematicii. Acest proiect Erasmus + oferă o gamă largă de oportunități de auto-dezvoltare pentru profesori, oferindu-le posibilitatea de a fi actualizați cu ultimele metode de predare utilizate în Uniunea Europeană.
Școala noastră își dorește să ofere șanse egale tuturor copiilor, să susțină principiile școlii incluzive, să fie deshisă tuturor și să promoveze calitatea în educație pentru fiecare copil.
© 2024 Scoala Anton Pann – Vâlcea